Міжнародна асоціація захисту інтелектуальної власності (Association Internationale pour la Protection de la Propriété Intellectuelle, AIPPI) оприлюднила фінальний текст Резолюції щодо підтвердження використання торговельної марки, яка була ухвалена у жовтні минулого року в Стамбулі.
Документ можна переглянути за посиланням, повідомляє Національна асоціація адвокатів України.
Він містить вісім ключових висновків щодо регулювання питань підтвердження використання TM, які прокоментував заступник голови Комітету НААУ з питань інтелектуальної власності Сергій Барбашин:
1. Не повинно бути кількісного та мінімального рівня тривалості дії доказів, необхідних для підтвердження справжнього використання торговельної марки у певний період.2. Не повинно бути обмежень щодо виду прийнятних доказів, щоб продемонструвати справжнє використання. Це означає, що у разі підтвердження факту того, що торговельна марка дійсно використовується у господарській діяльності, до уваги повинні прийматися всі докази, незалежно від часу їх існування, їхнього кількісного складу та виду (електронні, паперові докази, фото, відео, тощо).3. Добре відомі ТМ мають підлягати тим самим вимогам щодо доказів для підтвердження справжнього використання, як і будь-яка інша ТМ. Прикладами добре відомих ТМ в Україні є ROZETKA, НОВА ПОШТА, LIFECELL, тощо. Підтверджувати, що такі ТМ використовуються у господарській діяльності по-справжньому потрібно буде у такий же спосіб та обсяг, як і ТМ, що були зареєстровані нещодавно і про них знає обмежене коло осіб.4. У доказах використання повинні бути зазначені місце, час, обсяг і характер такого використання.5. Законодавство і практика, що стосуються вимог до доказів доведення справжнього використання ТМ мають бути послідовними у судах та відомствах ІВ. Це означає, що правова практика і нормативна база не повинні суттєво відрізнятися у різних органах, а правові положення з питань доведення використання ТМ мають бути пов’язаними.6. Допускається використання ТМ у вигляді, що відрізняється від зареєстрованого вигляду в тих елементах, що не змінюють розрізняльний характер зареєстрованої ТМ. Зміни можуть бути незначними, наприклад, додавання загальновживаного слова, яке буде зазначене меншим та різним шрифтом від основної словесної частини, та не впливатиме на розрізняльну здатність. Також, у словесній частині можна змінювати літеру, а в зображенні графічний елемент, за умови, що зміни не призведуть до сплутування брендів споживачами.7. Використання ТМ на веб-сайтах або у соціальних мережах може вважатися справжнім використанням. Критерії оцінки такого використання повинні бути однакові, як і для використання ТМ за межами Інтернету, і застосовуватися в кожному конкретному випадку. Цей пункт урівнює використання брендів у віртуальному світі та реальному.8. У випадку відомої події як пандемія COVID-19 обсяг доведення факту невикористання ТМ для його виправдання має бути однаковим, як у будь-яких інших випадках. Це означає, що у разі неможливості використовувати бренд через всім відому обставину, власники мають довести, що вони не могли використовувати ТМ так само як під час інших обставин, з якими не обізнане широке коло осіб. Недостатньо лише посилатися на наявність пандемії, щоб довести невикористання.
«Ці позиції наразі не відображені у законодавствах багатьох країн, адже нормативно-правова база не завжди встигає за науково-технічним прогресом, – пояснив С.Барбашин. – А це суттєво впливає на діяльність підприємців, які використовують торговельні марки. Власне для цього фахівці з усього світу і збиралися у Стамбулі на щорічний міжнародний конгрес AIPPI».
До відома: AIPPI є провідною некомерційною організацією, яка займається розробкою та вдосконаленням законодавства щодо захисту інтелектуальної власності. Заснована у 1897 році, штаб-квартира розташована у Швейцарії. Асоціація об’єднує понад 8 тис. членів зі 110 країн світу, серед яких є і українські колеги.
Аби першими отримувати новини, підпишіться на телеграм-канал ADVOKAT POST.