Ще у липні 2020 року Верховна Рада України ухвалила законопроект про легалізацію грального бізнесу. Тепер Закон України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» дозволяє діяльність казино, букмекерських контор та сайтів з азартними іграми онлайн, але, для здійснення такої діяльності законно – гральні заклади зобов’язані придбати відповідні ліцензії. Тож, вже в 2021 році почали з’являтися перші легальні українські онлайн-казино.
ХТО МОЖЕ БУТИ ОРГАНІЗАТОРОМ АЗАРТНОЇ ГРИ?
Організатором азартних ігор може бути виключно юридична особа – резидент України.
ДЛЯ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО ОНЛАЙН-КАЗИНО НЕОБХІДНО:
Отримати відповідну ліцензію із використанням сертифікованого та підключеного до Державної системи онлайн-моніторингу грального обладнання та онлайн-систем організаторів азартних ігор.
Придбати доменне ім’я в доменній зоні UA (для цього необхідно спочатку зареєструвати торгівельну марку).
(Згідно з ч.1 ст. 30; ч.1, 2 ст. 24; пунктом 36 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор»)
ПОРЯДОК ОТРИМАННЯ ЛІЦЕНЗІЇ ВКЛЮЧАЄ НАСТУПНІ ЕТАПИ:
Ознайомлення з ліцензійними умовами провадження відповідного виду господарської діяльності.
Підготовка документів для отримання ліцензії та подання органу ліцензування заяви про отримання ліцензії та документів, що до неї додаються.
Розгляд заяви про отримання ліцензії.
Плата за видачу ліцензії.
1. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ЛІЦЕНЗІЙНИМИ УМОВАМИ
Ліцензійні умови – це вичерпний перелік вимог до здійснення господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, обов’язкових для виконання ліцензіатом та вичерпний перелік документів, які подаються разом з заявою для отримання ліцензії.
Ліцензіат зобов’язаний виконувати вимоги ліцензійних умов відповідного виду господарської діяльності, а здобувач ліцензії для її отримання – відповідати ліцензійним умовам.
Згідно з Ліцензійними умовами провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, затверджених Постановою КМУ від 21.12.2020 року № 1341 встановлюються наступні ліцензійні вимоги:
Організаційні вимоги (наприклад, здійснення діяльності організатором азартних ігор під брендом організатора азартних ігор на підставі ліцензії на даний вид діяльності; здійснення діяльності в мережі Інтернет через веб-сайт, доменне ім’я якого знаходиться в доменній зоні UA, через мобільні (програмні) додатки на різних операційних системах);
Матеріально-технічні вимоги (наприклад, гравець самостійно створює клієнтський рахунок гравця (особистий кабінет) в онлайн-системі організатора азартних ігор; оплата ставок, повернення коштів, внесених гравцями для участі в азартних іграх через мережу Інтернет, виплата виграшів гравцям здійснюються у безготівковій формі через онлайн-систему організатора азартних ігор);
Кадрові (наприклад, працівниками організатора азартних ігор повинні бути особи не менше 21- річного віку; у керівників, головних бухгалтерів або власників істотної участі та кінцевих бенефіціарних власників організатора азартних ігор повинна бути бездоганна ділова репутація).
Фінансово-економічні ( наприклад, організатор азартних ігор – юридична особа – резидент України, статутний (складений) капітал якої сформовано грошовими коштами на суму не менше 30 млн. гривень; статутний капітал організатора азартних ігор не може бути сформовано за рахунок бюджетних коштів).
2. ПІДГОТОВКА ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЛІЦЕНЗІЇ ТА ПОДАННЯ ОРГАНУ ЛІЦЕНЗУВАННЯ ЗАЯВИ ПРО ОТРИМАННЯ ЛІЦЕНЗІЇ ТА ДОКУМЕНТІВ, ЩО ДО НЕЇ ДОДАЮТЬСЯ.
Для отримання ліцензії здобувач ліцензії подає до органу ліцензування пакет документів відповідно до п.7-12 Ліцензійних умов провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, затверджених Постановою КМУ від 21.12.2020 року № 1341.
3. РОЗГЛЯД ЗАЯВИ ПРО ОТРИМАННЯ ЛІЦЕНЗІЇ
Орган ліцензування після розгляду заяви про отримання ліцензії виносить повідомлення про прийняте рішення про видачу ліцензії або про відмову, яке надсилається заявнику у будь-який зручний для нього спосіб протягом п’яти робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.
Рішення про відмову у видачі ліцензії може бути оскаржено до Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування Державної регуляторної служби України та до суду.
Документи, які подавалися до органу ліцензування для видачі ліцензії, поверненню здобувачеві ліцензії не підлягають.
4. ПЛАТА ЗА ВИДАЧУ ЛІЦЕНЗІЇ
Плата та строк дії ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет регулює ст. 53 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор».
Розмір плати за ліцензію становить 6 500 (шість тисяч п’ятсот) мінімальних заробітних плат (ч.2 ст. 53 вищезазначеного Закону), що становить станом на 2022 рік – 42 250 000 грн.
Однак, звертаємо Вашу увагу, що до дня введення в експлуатацію Державної системи онлайн-моніторингу щорічна рівна частина плати за ліцензію на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет сплачується у потрійному розмірі.
СТРОК ДІЇ ЛІЦЕНЗІЇ
Згідно з ч. 1 ст. 53 вищевказаного Закону ліцензія на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет видається Уповноваженим органом строком на п’ять років.
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЗДІЙСНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ БЕЗ ЛІЦЕНЗІЇ
Стаття 203-2 КК України передбачає кримінальну відповідальність за організацію або проведення азартних ігор без ліцензії на провадження відповідного виду діяльності з організації та проведення азартних ігор, що видається відповідно до закону або випуск чи проведення лотерей особою, яка не має статусу оператора лотерей, або організація чи функціонування закладів з метою надання доступу до азартних ігор чи лотерей, які проводяться в мережі Інтернет.
Згідно з ч.1 ст. 203-2 КК України відповідальність визначено у формі штрафу від десяти тисяч до сорока тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить від 170 000 грн. до 680 000 грн., з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю строком на один рік.
Положеннями ч.2 ст. 203-2 КК України передбачається кримінальна відповідальність за вчинення даного кримінального правопорушення особою, раніше судимою за незаконну діяльність з організації або проведення азартних ігор чи лотерей або за попередньою змовою групою осіб.
Відповідальність визначено у формі штрафу від сорока тисяч до п’ятдесяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить від 680 000 грн. до 850 000 грн. з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю строком на три роки.
Відповідно до ч.1 ст. 216 КК України слідчі органів Національної поліції здійснюють досудове розслідування кримінальних правопорушень, передбачених ст. 203-2 КК України.
Положеннями ч.1 ст. 181 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КупАП України) передбачається адміністративна відповідальність за участь в організованих без дозволу азартних іграх (карти, рулетку, “наперсток” та інші) на гроші, речі та інші цінності. Відповідальність визначено у формі попередження або накладення штрафу від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 грн. до 119 грн.) з конфіскацією грального приладдя, а також грошей, речей та інших цінностей, що є ставкою у грі, або без такої.
Згідно з ч.1 ст. 164 КУпАП України провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб’єкта господарювання або без подання повідомлення про початок здійснення господарської діяльності, якщо обов’язковість подання такого повідомлення передбачена законом, або без отримання ліцензії на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, або у період зупинення дії ліцензії, у разі якщо законодавством не передбачені умови провадження ліцензійної діяльності у період зупинення дії ліцензії, або без одержання документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди), – тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17 000 грн. до 34 000 грн.) з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої.
Залишилися питання? Звертайся прямо зараз.